RSS

Mitropolitul Neofit de Morfou primeste sfat de la o maica sfanta sa ne indemne la rugaciune in orele noptii pentru ca Ortodoxia este in primejdie

06 iul.

μορφου-νεοφυτος-κοσμος-εκκλησια-768x514

Si mi-a spus o sfanta gherontisa din Atena cu care tin legatura:

Sa spui tuturor oamenilor (ce va zic acum mi-a spus ieri) sa isi aleaga niste ore de noapte cand se deschid “liniile directe” cu cerul (cum zicea si Sfantul Porfirie) si sa facem rugaciune comuna, de grup. Cati pot sa faca de la zece seara…,de la zece. Cati se culca mai tarziu, imi zice, …sa faca la miezul noptii, de la ora 12. Si cati sunt mai puternici, spune, sa se scoale de la ora 3. Adica unii de la zece, unii de la doisprezece iar cativa sa se roage la ora 3 dimineata.

Si sa zica, mi-a spus, urmatoarele rugaciuni, care sunt necesare ca sa putem avea inauntrul nostru informare sufleteasca, adica putere de la Duhul Sfant, despre toate aceste evenimente care au inceput, iar disperarea care vine in lume sa nu aiba putere asupra noastra, sa fuga de noi.Crestinii nu trebuie sa fie in frica si deznadejde! Nu se poate!

Daca crestinii deznadajduiesc si se inspaimanta, ce sa mai spuna ateii saracii care se afla cu atat mai mult sub influenta energiilor demonice si sa stiti ca noi trebuie sa ne rugam si pentru ei.

Si mi-a spus gherontisa aceasta cu viata sfanta:

Prima rugaciune pe care trebuie sa o faca cu metanierul, orice fel de metanier, fie de 33 de noduri, fie cu 50, fie cu 100. Un metanier sa spunem: «Doamne Iisuse Hristoase, miluieste-ma pe mine pacatosul!». Un metanier sa spunem:«Doamne Iisuse Hristoase, miluieste familia mea!». Pe al treilea metanier sa spunem: «Doamne Iisuse Hristoase, miluieste tara mea!». Deoarece tara noastra este in pericol si tarile tuturor ortodocsilor sunt in pericol. Si a patra rugaciune sa ziceti: «Doamne Iisuse Hristoase, miluieste lumea Ta!»

Vedeti care sunt gradele? Cum zicem in Cipru: «ca pe o scara». «Una cate una, treapta cu treapta» ne explica omul lui Dumnezeu cum sa ne rugam. Incepem de la noi insine, apoi trecem la familia noastra, ne indreptam apoi catre familia noastra largita care este tara noastra si apoi spunem: “Doamne Iisuse Hristoase, miluieste lumea Ta”.

Si aceasta rugaciune, mi-a zis, cand se face de multa lume in acelasi timp, are o foarte mare putere si distruge energiile si puterea ispititorului.

Si va zic, una din cele mai mari puteri ale ispititorului este sa conduca omul la disperare, in teama, sa-i inspire ganduri ca nu-l iubeste nimeni, nu-l vrea nimeni, la singuratate si in cele din urma sa-l conduca la sinucidere. Sau sa-l conduca sa faca lucruri rele, pacate fie trupesti, fie sufletesti. Ajunge insa sa ne pocaim ca sa ne ierte Hristos. Ajunge sa avem duhul Sfintilor. Acestia au facut multe, sa facem si noi cate putin. Si sa incepem sa facem la aceste ore, aceste rugaciuni….

traducere de E.P. pentru Cuvantul ortodox

 
35 comentarii

Scris de pe 6 iulie 2019 în ORTODOXIA, SFATURI

 

35 de răspunsuri la „Mitropolitul Neofit de Morfou primeste sfat de la o maica sfanta sa ne indemne la rugaciune in orele noptii pentru ca Ortodoxia este in primejdie

  1. dumitru

    6 iulie 2019 at 14:50

    Sf Paisie Aghioritul,a spus niste lucruri interesante pentru rezolvarea deznădejdii.Maicilor care erau mult timp cu munca si erau deprimate ca nu fac fata si ca ar dori sa- i mulțumească pe toți le zicea aproximativ așa: munca din ograda nu se termina niciodată oricât te- ai strădui.Așa e făcută viață.Patimile,ai senzația ca nu se mai termina,ca- s fara capăt.Greutățile la fel,bârfele la fel.Ce faci in nebuneala aceasta când trebuie sa le iei pe toate iar si iar de la capăt si trebuie sa continui fara sa ajungi sa te umpli de păcate? Șmecheria demonului este sa te fure cu munca,grijile peste puteri,ca ,încet sa pierzi atenția,trezvia,sa te epuizezi sa ajungi la exterminare tu sau exterminat de către alții si in felul acesta sa cârtești ,sa fii mereu nemulțumit.Dumnezeu nu a făcut viață ca sa fi robot,sa alergi ca nebunul si sa le faci pe toate intr- un mod alert si in ritm de goana.El nu vrea asta pentru ca știe mai dinainte ca in acest mod de a trai te autodistrugi.Ca sa nu ajungi din om drac exista modul de a trai simplu.A trai simplu înseamnă:1 sa ai in concepțiile de gândire faptul de a te pune pas cu pas in pielea celui din fata ta( in acest fel vei trage concluzia ca trebuie sa dai jos multe de pe personalitatea ta); 2 sa te obișnuiești sa îți pui tu de buna voie cat mai multe hotare,sa tai lumescul din tine chiar când vine vorba de riscuri( in acest mod vei ajunge sa fii foarte adunat,la obiect,cat mai precis si vei ajunge apreciat ,pe la spate,desigur,nu in fata);3 tai- o de tot cu taclalele si fii tot timpul in mișcare;4 taie năravul din tine si schimba- te zilnic,adică ,fi omul acela care are obiceiul sa cedeze el primul mai înainte de apusul soarelui;4 nu fi ca nebunii de azi care,pe vremurile acestea si ,mai ales,cele care vin,fac orice ca sa facă avere( sa știe bolnavii aceștia cu capul ca arvuna a cam luat- o vulpea batrana);5 sa te rezumi ca persoana si ca si obște numai la strictul necesar.

     
    • dumitru

      6 iulie 2019 at 17:48

      6. Un alt punct forte il constituie problema pretențiilor nesăbuite: a. ca- i mânăstirea de protocol si toate si toți trebuie sa fie perfecte estetic si etic,b.ca daca gardul din tufe nu e șlefuit cu foarfeca cu motor bine ,ajunge mânăstirea de ras,in loc sa se spună ca ajunge mânăstirea de ras pentru ca monahii de acolo nu corespund chemării la viață de virtute si fuge lumea de ei pentru mofturile ,comportamentul,pretențiile nesăbuite care nu trebuie sa existe in mănăstire nici la stareț si nici la cei de rand.7 Mai sunt mănăstiri si nu puține unde se cultiva teama aceea ca vine de îndată antihristul si,poc,sfârșitul lumii.In cate etape a creat Dumnezeu lumea tot in atâtea etape o va sfârși,diferență fiind aceasta ca la crearea lumii bunătatea lui Dumnezeu avea o nota agresiva,iar la sfârșitul etapizat al ei va împărați ,se va vedea in mod exclusiv pronia dumnezeiasca,grija obsesiv-” patologica” a Creatorului Dumnezeu nu numai pentru om ci chiar pentru orice micuț greieraș.Atunci își va arata ” nebunia” in chestiunea îngrijirii fapturilor.Din aceasta cauza fizica,chimia biologia moleculara,astronomia se vor restudia din nou pentru ca principiile care au stat la baza acestor științe le va schimba Dumnezeu si vor fi din acestea principii noi ,necunoscute acum de om.Dumnezeu va face aceste schimbări pentru ca sa arate ca nu omul este stăpânul absolut al materiei si ca sa stârpească răul care s- a pus proprietar pe legile științifice create de Dumnezeu si prin malefica viclenie a început sa se creadă pe sine ca e totul prin sinea lui si ca toți si toate vor trebui sa ajungă la mana lui.

       
  2. Maxim

    7 iulie 2019 at 0:08

    Nici arhierei nu mai sunt pe pamant. Daca maicile dau acum canoane, ce sa mai zic?…

     
    • Elena J.

      7 iulie 2019 at 7:00

      Maica respectiva a venit cu niste sfaturi catre credinciosi, indemn la rugaciune. Si aceasta probabil datorita vietii sfinte pe care o duce, in nevointa, cu rugaciune si posturi aspre, metanii si pocainta – a avut anunite descoperiri prin darul lui Dumnezeu. N-a impus nimanui niciun canon.

       
      • ovidiu

        7 iulie 2019 at 17:21

        Sora intru Hristos,sincer sunt dezamagit de acest articol care creeaza o stare de confuzie .Cum adica” o sfanta in viata”?Cred ca trebuie sa -ti revizuiesti pozitia fata de toti asa zisi „vazatori cu duhul”,Parerea mea este ca asa zisele rugaciuni seamana a sectarism si sunt eretice ,nici de cum ortodoxe!ovidiu.

         
      • Elena J.

        7 iulie 2019 at 18:52

        Imi pare rau, sincer, pentru interpretarea ta eronata. Ce nu ti se pare in regula la indemnul de a ne ruga la miez de noapte pentru imbunarea lui Dumnezeu? Adica de ce te-ai dus cu gandul asa departe ajungand sa afirmi chiar ca e erezie? Mi se pare absurd.

         
      • ciprian p.

        7 iulie 2019 at 21:06

        Ovidiu ,
        si pr. Cleopa vorbea de Sfinti in viata, de pustnici care i-a intalnit fiind cu oile prin padure.
        si pr. Ioanichie B. a amintit de maica Isidora care era vazatoare cu duhul.
        bineinteles ca acu nu stim cu siguranta ca e sfant sau nu. Dar asta cu rugatul ce zice maica…nu e rau…nu-i musai sa faci chiar asa.
        si pr. Cleopa zicea ca rugaciunea la miezul noptii e de aur. si Sf. Parinti au sfatuit sa ne rugam numai 20 de minute noaptea cu ” Doamne Iisuse , ….”, .
        asta nu e nicio erezie sau sectarism.
        si cuv. Paisie Aghioritul se ruga asa cu Doamne Iisuse.
        vezi si la pr. Marcu ( fachirul) Sihastria ca a dat in exemplu de randuiala de rugaciune ….cu Doamne Iisuse …pt diferite necesitati….
        nu e sectarism…. Bineinteles cine are deja pravila sa de rugaciune de la duhovnic …acela face aia…daca mai vrei sa adaugi…intrebi pe duhovnic…parinte..sa fac si asa cum am auzit, ori nu….
        dar sunt unii care n-au inca nicio pravila, poate nici duhovnic… e bine daca asculta si pun in practica ce a zis Maica .
        Doamne ajută !

         
  3. ovidiu

    7 iulie 2019 at 21:19

    Nu mi se pare ,ci chiar este erezie felul de a te ruga dupa acest „canon”,fara binecuvantarea duhovnicului,si mai ales cand ai sujbele de miezonoptica ,utrenie ,ceasul1,acatistul zilei si acatistul sfantilor sarbatoriti in ziua respectiva ,plus un serviciu si timoul alocat odihnei si comunicarii cu familia.Si apropo ,eu stiam ca lupta cu „voia lor”este maxima intre orele 0-3,30 dimineata!Cat despre gandul de a ajunge atat de departe ,oare nu invatam nimic din tradarea pseudo-ierarhilor din Creta,cand din lipsa unei atitudini ferme din partea pleromei s-a ajuns la rugaciuni impreuna cu ereticii papisti si jidani!Si nu uita ca exista canoane si sfanti precum Fotie cel Mare,Teodor Studitul ,Ignatie Brianceaninov,Justin Popovici,care spun ca totul sa-l facem cu binecuvantare de la duhovnic!

     
    • ciprian p.

      7 iulie 2019 at 21:53

      Ovidiu dragă 🙂 nu se refera la monahii athoniti care oricum stau la rugaciune in Biserica unii de la 1 la 6 altii de la 3 altii priveghere de la 22 pana la 6 … asta in obște!
      apoi cei care se linistesc altfel se roaga cu programul lir de la duhovnic. sunt unii idioritmici care dupa ce au stat in obste acum au deprins rugaciunea si se roaga singuri in pustie dupa cum il povatuieste Duhul Sfant.
      acuma or mai fii si care ii mai inseala parerea…dar nu-i erezie !
      uite…Staretul Iosif Isihastul singur si-a dacut canonul de rugaciune, singur si-a facut programul pana la urma !
      Zice Sf.Ap. Pavel : neincetat sa va rugati !
      nu toti au randuiala cu ceaslovul ! nu-i obligatoriu ….asta in Biserica si ca slujbe… dar in viata lumeasca e altfel.
      nu-i musai tot crestinul sa citeasca dupa Ceaslov si Psaltire…pravila multa…
      chiar pr. Efrem Katunakiotul sfatuia pe tinerii din lume…ca dca pot… noaptea cand e liniste…numai 15-20 de minute cu metanierul sa zica Doamne Iisuse, miluieste-ma pe mine pacatosul. atat. in rest paza mintii.
      daca poti cat mai des sa zici Doamne Iisuse e primit !
      unii din Sf. Munte , ca de ex..Cuv. Paisie Aghioritul fac pravila doar cu Doamne Iisuse si pt vecernie si pavecernie si miezonoptica si utrenia si ceasurile …tot cu Doamne Iisuse si metanii…
      pustnicii egipteni in tebaida nici nu citeau ceasurile….numai 12 psalmi si in rest aveau pocainta launtrica …
      unii numai cu… Doamne nu ma lăsa ….
      acu nu confunda cu arhiereii care semneaza erezii!
      … asta-i parerea mea…. o fii buna ori nu….
      poate a ta e mai buna…. io stiu ?! 🙂

       
    • scortisoara

      8 iulie 2019 at 17:23

      @ ovidiu
      „In mintea stramba si lucrul drept e stramb ” … Bai , sunt uluita …. de cand e rugaciunea inimii erezie ? De cand avem program fix la rugaciune ? Adica daca vreau sa ma rog de la ora 10 noaptea sau 12 noaptea …nu ma asculta Dumnezeu , sau cum ?
      Adica daca am o durere si am medicamentul in casa , la indemana , nu trebuie sa iau medicamentul atunci cand ma apuca durerea ? Poate sa ma apuce indiferent de ora . Chiar trebuie sa merg la medic pt orice ?
      Cred ca pe unii litera legii ii mananca . Nu exista forta mai mare ca sufletul unui om cand striga la Dumnezeu …indiferent de ora .

       
      • ovidiu

        8 iulie 2019 at 23:03

        Te rog sa ma ierti, dar n-am zis ca rugaciunea inimii este erezie ,ci doar asa zisele canoane si tipicuri de rugaciuni care sunt destul de obositoare la un moment dat,si chiar te rog sa nu ramai la stadiul de printare, ci sa si practici acest canon de rugaciune, si mai ales sa fii sincera cu EL,IN MOMEMTUL CAND VEI RENUNTA LA ACEST CANON.Din start pornesti cu dezavantajul anonimatului!ovidiu pacatosul

         
      • scortisoara

        10 iulie 2019 at 15:21

        @ Ovidiu
        Ceea ce e postat in articol nu e canon ci un sfat dat : daca vrei urmezi daca nu , nu. Dar nu ne speriem de rugaciunile de mai sus pt ca sunt obositoare , chiar nu sunt . Altele sunt cu adevarat grele . Aici sunt putine cuvinte care se repeta . Nu e ceva complicat .
        Mai cred ca ortodoxia se traieste de fiecare ortodox , nu o gasim in formule ,nu se limiteaza la canoane si tipicuri …pt ca ,asa cum spunea Pr arsenie Papacioc , „tipic, tipic si la inima nimic …”

        Cu Rugaciunea inimii am experienta mea personala. Cred ca fiecare ortodox are acces la ea si poate comunica cu Dumnezeu prin aceasta rugaciune . Fiecare ortodox ! Caci Dumnezeu e pentru toata lumea . Nu voi intelege niciodata pt ce se sperie crestinul sa zica rugaciunea inimii . Stiai ca Sf. Duh se roaga singur in inima fiecarui ortodox si noi habar nu avem ? Si se roaga cu Rugaciunea inimii . Ne asteapta pe fiecare in parte sa rostim rugaciunea aceasta macar seara . Se afla in noi prin Sf. Taine ( Botez, Spovedanie , Impartasanie etc ) Sta singur si se roaga si ne asteapta iar noi ….
        Stiu pt ca L-am auzit intr-un moment de mare pericol din viata mea . L-am auzit intr-o noapte , eram in casa unei matusi , la tara , eram in camera de langa drum , singura si dormeam adanc .M-a trezit un glas de TUNET rostind Rugaciunea inimii in mine…. am simtit ca imi explodeaza capul .Am sarit din pat direct in mijlocul camerei inainte de a ma trezii complet …. Era miezul noptii , stateam in mijlcoul camerei buimaca , tremurand din tot corpul …. Am zis : ” Doamnee , ce mai si asta …?!””” Am avut 2 avertismente in acest loc , ani diferiti . Era un semn sa nu ma mai duc acolo .

        A doua zi era duminica , trebuia sa merg cu tata la biserica unde aveam sa ne intalnim cu alte rude …aceste rude ne-au invitat la ele acasa , la masa . Este vorba de fratele mic al tatalui meu si familia lui . Brusc tata s-a certat cu fratele lui si a plecat zicand ca el nu mai are ce sa caute acolo. Tata parca nu era el . Oamenii astia au incercat demult ( de cand eram eu micuta ) sa-mi destrarme familia , bagand in patul tatalui meu o femeie din sat , de proasta factura si vrajitoare printre altele . Au reusit partial …. Acum ca mama mea nu mai era in viata venise randul meu . Faptul ca tata l-a infruntat pe fratele lui m-a uimit . Tata parasise curtea , l-am urmat insa m-am intors dupa 2 ore la rugamintile matusii mele si ale verisoarei mele ) sa discut cu familia unchilor mei sa nu plecam suparati …doar ca cele doua : matusa mea si verisoara mea intre timp pregatisera niste descantece … In momentul in care ne-am luat la revedere m-au apucat amandoua in brate , sincronizat , si m-au sarutat fiecare pe cate un obraz fara sa pot sa ma misc si sa scap din stransoarea lor …. in felul acesta m-au legat . Am simtit un fior rece pe sira spinarii in momentul acela . N-am zis nimic dar nu m-am simtit bine . Erau ca niste vulturi care se napustisera asupra mea , n-am apucat sa fac nici o miscare , sa le indepartez . Am recunoscut ritualul vrajitoresc de legare de soarta in cartile Pr Ilarion Argatu . I-am spus duhovnicului eu ce mi-au facut , parintele e vazator cu duhul si din mila mi-a spus ce vor pati …toti , sa nu imi mai incarc sufletul . Acela a fost momentul in care L-am auzit pe Dumnezeu , in noaptea de dinaintea acelor farmece . Atunci am avut confirmarea ca aceasta e Rugaciunea potrivita pentru noi , astia amenintati de lume .
        Sa va feriti sa fiti sarutati pe obraz pt ca vi se pot meni lucruri rele . Nu stiti ce intentii au oamenii si din pacate pericolul vine de unde te astepti mai putin : oameni care nu lipsesc de la biserica , bisericosi ca nu poti spune nimic rau de ei …. cum e familia fratelui tatalui meu .
        Sa va feriti sa tineti lumanarea cuiva de impartasanie sau sa acceptati lumanarea cuiva la vreo pomenire de morti . Nu acceptati nici o lumanare in biserica de la nimeni . Nu stiti cu ce ganduri vi se dau sau se ofera .
        Intre timp : fosta amanta a tatalui meu a decedat fix in Postul mare al Sf Apostoli Petru si Pavel ( prin 2017 ) in timp ce eu citeam Psaltirea si a ramas fiica acesteia ( cu tatal meu ) care merge la vrajitoare sa imi faca vraji cu magie neagra . Am aflat de la cineva de la tara . Asa ca sunt tot timpul in pericol . Stiu ca ma uraste , stiu si ca blesteama … le am in sms-uri in telefon dar la 32 de ani ar trebui sa-si asume viata . Fata asta m-a sunat exact cand murea maica-sa iar eu citeam Psaltirea . Scopul era sa ne provoace un soc : mie dar mai ales tatalui meu ….si sa vina peste mine crezand ca avem ceva de impartit ….material . M-am stapanit , nu i-am spus tatalui meu nimic vreo jumatate de an . I-am spus tarziu cand faptul era consumat . Tata e batran cu sechele AVC si nu are nevoie de socuri . Iar acestei fete nici nu-i pasa : dorinta de razbunare era mult prea mare . De la acel moment mi-am schimbat nr de mobil . De mentionat ca fratele tatalui meu si familia lui o sustin pe aceasta fata si o incurajeaza . Pana la urma , ea este rezultatul intrigilor lor , iar mama acestei fete a trait cu fratele tatalui meu inainte de a fi redirectioanta catre tata . Scopul a fost sa strice rostul parintilor mei , care erau oameni muncitori si prosperi . Va dati seama ce cloaca e acolo . Asa s-a exprimat duhovnicul meu , i-a numit : cloaca .

        Obisnuiam sa citesc acatiste lungi , obositoare , ore intregi …. insa in momentele tragice din viata mea nu reuseam decat sa zic Rugaciunea inimii .
        Am inteles un lucru : fiecare rugaciune revelata are f. mare putere . ” Indrazniti . Imparatia Cerurilor se ia cu asalt ” asa spunea Mantuitorul . Pai la asta se referea …. la rugaciuni scurte , repetitive, constante , chiar si cand mergi pe strada , sau cand cureti cartofi …. Asta trebuie sa avem in minte si a fost o lectie pt mine caci nu veghez tot timpul iar pericole sunt la tot pasul .

        N-as fi vorbit daca n-as fi avut pe umerii mei experiente atat de dureroase si daca n-as fi simtit protectia de Sus . Am mentalul unui razboinic si nu concep sa cedez la santaj , amenintari, blesteme , vraji etc cu atat mai mult cu cat apar o cauza dreapta : famila mea si memoria mamei mele . Asa ca rugaciunile de mai sus nu sunt mai grele decat viata pe care am dus-o si pe care inca o duc . Eu sunt zidul de rezistenta al tatalui meu ….. Tata i-a supravietuit mamei mele probabil ca sa aibe timp sa se caiasca de ce a facut . Cand ai o slabiciune , diavolul o vede , intinde capcane si asteapta …. daca ai cazut in capcana , tu esti de vina pt ca i-ai dat satisfactie .

        Imi cer scuze pt lungimea textului .

         
      • ciprian p.

        10 iulie 2019 at 17:08

        scortisoara ,
        poti sa mai citesti si acatistul Sf. Ciprian si Iustina ,
        si acatistul Sf. Mucenici de la Aiud ca sa te fereasca de vrajitoarele alea .
        sau al Sf. Gherasim Kefalonitul, Sf. Ierarh Nectarie,
        sau al Sf. Mc. Marina, Iuliana .

         
      • scortisoara

        10 iulie 2019 at 20:20

        @ ciprian.p
        Mutumesc . Le voi cauta pe net .Nu le am pe toate in Acatistier .
        Interesant , unul din prenumele mele este Iuliana . E numele pe care mi l-a dat mama .

         
      • ciprian p.

        10 iulie 2019 at 22:33

        să le cauti sa le ai scrise, adica acatistierele( carticica), se gasesc in pangare sau comanzi de pe net.
        ca e obositor sa citesti pe ecran .
        fa rost de ele… e 1,5 lei / acatist 🙂
        vezi ca este si Sfanta Iuliana din Laazarevo !
        Doamne ajută .

         
      • scortisoara

        11 iulie 2019 at 18:56

        @ ciprian p .
        Multumesc . Am vazut ca sunt doua Sf Mc.Iuliana . Am citit vietile lor aseara .Am citit si despre Sf. Gherasim Kefalonitul . Am copiat acatistele , le am in document in folder .

        Am Acatistierul mare insa nu este complet ( l-am si rupt de cat l-am solicitat ) De regula printez acatistele care imi lipsesc si le pun in tziple in bibliorafturi ( dosare cu sina ). Ma incomodeaza formatele mici ( carticelele) asa prefer formatul A4 si scrisul mare ca sa nu imi fie greu sa citesc . Nu citesc de pe net . Nici nu as avea cum cand ma rog . Am o bucata de perete cu icoane pictate pe lemn , candela , ma asez pe covor …n-am cum sa stau pe net sa citesc acatiste , mai stau si in pat noaptea tarziu , cu sfestnicul aprins langa mine si citesc …. dar nu citesc de pe computer rugaciuni , e hilar.
        Apropo de pravila din articol , nu mi-a luat mai mult de 3 sferturi de ora + o catisma din Psaltire …dupa care am cazut intr-un somn adanc incat dimineata m-am trezit f. odihnita desi mi s-a parut ca a trecut noapte asa …in 10 minute . Si astazi am avut o zi plina , am rezolvat tot ce imi propusesem si inca in plus . Pravila nici macar o ora intreaga iar eu stau cam 2 ore jumatate la rugaciune dar nu in fiecare noapte . Cateodata stau dimineata mai mult pana sa plece lumea la servici … Depinde .
        Trebuie sa fie liniste profunda , citesc soptit pt ca nu doresc sa ma perturbe nici macar vocea mea . Si am inteles tehnica respiratiei in timpul rugaciunii parca ajuta sa rezisti mai mult , parca se aseaza cuvintele in straturi cu fiecare inspiratie- expiratie . Fascinant !

        Un acatist care m-a dat peste cap a fost Acatistul rugului aprins . Cand l-am citit intr-o noapte … n-am patit niciodata asa ceva … in noaptea aceea , in somn m-am simtit haituita , parca ma fugarea ceva , imi simteam sufletul hartuit … era ca si cum aveam cosmaruri si nu ma puteam trezi . Oricat as fi incercat nu m-am putut trezi pana dimineata la ora 8 . Vroiam sa ma trezesc si nu puteam . De la Acatistul acela …. Si nu Acatistul era de vina ci deranjasem pe cineva citindu-l . M-am trezit dimineata gafaind si eram epuizata . Cineva vroia sa ma sperie …. dar n-a mai repetat experienta cu mine pt ca inca citesc acest acatist pt ca imi place foarte mult …e poetic . Foarte frumos .

        De aici copiez si printez acatiste .
        https://doxologia.ro/ceaslov/acatiste/imn-acatist-la-rugul-aprins-al-nascatoarei-de-dumnezeu

         
      • ciprian p.

        11 iulie 2019 at 22:28

        scortisoara ,
        io-s un purice de om in comparatie cu tine,
        nu ma rog io nici jumate cat tine, cred ca nici un sfert 🙂 da esti sincera, tu spovedesti tit 🙂 si aici…
        sa stii ca e bine sa nu spui oricui experientele tale, mai ales in public , tine-le in inima ta si doar duhovnicu sa stie cum te rogi si cat te rogi .
        nici ce visezi sa nu spui , sau ce patesti in urma unor rugaciuni. Doar la cei care is prieteni buni sufletesti si ai incredere .
        m-am uitat pe ” Rugul Aprins”, pt mine e greoi de citit.
        nu-mi place 🙂
        Acatistul Maicii Domnului cel obisnuit mi-e placut .
        in rest nu-ti mai zic nimic , ca io-s un pacatos .
        roaga-te pt mine pacatosul. Dumnezeu sa te ajute!
        Sf. Iuliana sa te ocroteasca !
        cand termini cursurile farmaciste sau ce or fii…daca tre sa pui ” juramantul” ala paganesc, sa refuzi neaparat !
        nu ma intreba de unde stiu… ca tu ai zis pe celalalt blog.
        Doamne ajuta si nu te mai contrazi cu Ovidiu 🙂 ca nu o mai terminati niciodata decat cu sfada pt ca aveti fiecare opinii diferite si nu pot fii lamurite toate alea de oricine pe net ca e greu si apar n- probleme!
        lasat-i-o asa. fiecare in drumul sau . vedeti-va de mantuirea voastra cum stiti .
        ne va judeca Dumnezeu dupa cunostinta si puterea care am avut-o fiecare , nu raspundem pt faptele altora !
        Pace vouă…

         
      • scortisoara

        12 iulie 2019 at 15:14

        Multumesc Ciprian .

        Sa stii ca si eu tot purice sunt .
        Mai , nu ma spovedesc pe aici . Ideea e ca oamenii se poarta de parca la Dumnezeu nu ajunge nimeni …il fac asa greu accesibil ….ca si cum e doar o parere . Atunci ma intreb de ce se mai duc la biserica daca ei considera ca nu ajung la El .
        N-am prieteni buni si de incredere … adica n-am prieteni deloc . E greu cu increderea . Daca mai povestesc cate ceva nu este pt cei rai care oricum nu inteleg de nimic . Dar desteptul invata din pataniile altora , prostul nici din ale lui .
        Cu Ovidiu am lamurit-o …sper.

        Cel mai mare adevar ai spus :

        „””lasat-i-o asa. fiecare in drumul sau . vedeti-va de mantuirea voastra cum stiti .
        ne va judeca Dumnezeu dupa cunostinta si puterea care am avut-o fiecare , nu raspundem pt faptele altora !
        Pace vouă…””””

        Cat despre rugaciune , nu pot trai fara . Nu-mi pun nadejdea in oameni . E simplu.

         
      • ciprian p.

        12 iulie 2019 at 19:32

        scortisoara,
        nu-mi mai multumi ca n-ai pt ce.
        eu sunt un.vierme din acela scarbos care-l vezi pe mortaciuni de animale … 🙂
        măi…! la Dumnezeu e greu de ajuns !
        trebe multa silinta si osteneala si multa smerenie pe care eu nu le am !
        pt mine e greu accesibil Dumnezeu 🙂
        asa-i… tot mai putin se gasesc prieteni de incredere .
        eiii….da sa ne facem prieteni pe Sfinti si pe Ingeri !
        Doamne ajută !
        mulț-am de convorbire 🙂 sa stii ca ai vorbit cu un tăran prost !

         
    • gabimdi

      23 ianuarie 2021 at 20:04

      Ovidiu,
      Canonul indicat maica are binecuvantarea IPS Neofit de Morfu!
      Ce mai vrei?

       
  4. ciprian p.

    7 iulie 2019 at 22:33

    tipic dat de pr. Marcu Sihastria ( fachirul) :
    100 de rugaciuni

    pag. 85

    1. Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine pacatosul (de 3 ori cate 3).
    2. Tatăl nostru, miluiește-ma pe mine pacatosul ( de 9 ori).
    3.Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine pacatosul ( 9ori).
    4.Duhule Sfinte miluieste-mape mine pacatosul( 9 ori).
    5. PreaSfanta Treime miluieste-ma pe mine pacatosul ( 9 ori).
    6. PreaSfântă Născătoare de Dumnezeu miluieste-ma pe mine pacatosul ( 9 ori).
    7.Doamne Iisuse Hristoase miluieste-ma pe mine pacatosul (9 ori).
    8.Sfinte Ioane Înainte-mergatorule si Botezatorul Domnului miluieste-ma pe mine pacatosul.
    9.Toti Sfintii si Îngerii , rugati-va pt mine pacatosul(9 ori).
    10. Toti Îngerii si Sfintii, rugati-va pt mine pacatosul (9 ori).
    11.Doamne Iisuse Hristoase, miluieste-ma pe mine pacatosul ( 9ori).
    acesta este tipic facut de pr. Marcu…pt adunarea mintii…
    si zice :” si de aici inainte te poti apuca de pravila ta de cu toata luarea aminte” !

    e sectarism si asta?
    sau erezie?

     
    • ovidiu

      8 iulie 2019 at 4:13

      Frate Ciprian,de ce in cartile bisericesti precum ceaslovul,octoihul ,triodul,penticostarul ,psaltirea ,mineiul, nu apare aceasta pravila ptr.asa zisa adunare a mintii si culmea trebuie musai rostite de 9 ori?Sincer iti spun ca parintele Cleopa Ilie,Ioanichie Balan sau Arsenie Papacioc pe care i-am cunoscut in perioada 1990-1998 nu erau de acord cu aceste pravile,daca au aparut in anumite carti ,sigur au fost strecurate de vrajmsul care dezbina ptr. a stapanii.Oare tu urmezi aceasta pravila ori de cate ori te apuci de rugaciune ,acest lucru fiind valabil si cand te duci la sfanta liturghie ,nu?,ca doar mintea este imprastiata de ceeace vezi pe drum spre sfanta biserica?Iarta-ma ,dar Adevarul este simplu si nu complicat de tot felul de pravile !oviidu

       
      • ciprian p.

        8 iulie 2019 at 9:38

        nu urmez acest tipic , doar ti-am dat exemplu.
        adica daca parinti ca Marcu facea asa nu e gresit .
        dar nici nu ma apuc sa hulesc de capu meu orice noutate aud !
        puteai zice ca nu esti pt. acest tip de rufaciune precum scrie in articol. dau nu recomanzi acest fel…
        dar nu ca e erezie si sectarism !
        intai ai intrebat duhovnicu despre asta sau alti specialisti ca sa zici ca e erezie?
        erezie e abatere de la Dreapta Credinta ,
        de la dogma, de la cele Sapte Sf. Sinoade, ssu a recunoaste pe eretici ca ” biserica”, etc.
        le materie de Credinta vine erezia!
        a face insa rugaciune si pravila de capu poate fi cel mult o inselare sau greseala sauparere…
        dar pana la erezie mai e mult.
        orice neascultare de duhovnic este un pacat , o incapatanare, mandrie … care are consecintele sale…dar inca nu e erezie… e neascultare si atat.
        de ex. iti canon sa citesti cutare si cutare si tu citesti altceva ce-ti convine tie , dar tot ortodox… asta nu inseamna ca e eretic neascultatorul…ci e incapatanat neascultator , inselat, face de capul lui.
        erezie e daca se baga la dogme , schimba Crezul, crede pe ecumenisti, sau se roaga cu ereticii sau daca crede gresit despre Sf. Biserică . etc.
        deci nu recomanzi acest tip de rugaciuni, nu ti se par a fi dupa sfatul Sf. Parinti…. ai dubii.. si atat!
        iti vezi de pravila ta si gata.
        Doamne Iisuse Hristoase, pt. rugaciunile fratelui Ovidiu , miluieste-ma pt pacatosul si-l fereste si pe dânsul de cursele vrajmasului , pazește-l pe dânsul si-l ocroteste si-l mantuieste pt . rugaciunile PreaCuratei Maicii Tale , si ale Sf. Arhangheli si ale tuturor Sfintilor Tai, Amin.

         
      • ciprian p.

        8 iulie 2019 at 9:42

        corectez :

        Doamne Iisuse Hristoase, pt. rugaciunile fratelui Ovidiu , miluieste-ma pe mine pacatosul si-l fereste si pe dânsul de cursele vrajmasului , pazește-l pe dânsul si-l ocroteste si-l mantuieste pt . rugaciunile PreaCuratei Maicii Tale , si ale Sf. Arhangheli si ale tuturor Sfintilor Tai, Amin.

         
  5. scortisoara

    8 iulie 2019 at 16:13

    Da! Asa incep rugaciunile in situatii de mare pericol , cu ” Doamne Iisuse Hristoase , fiul lui Dumnezeu , miluieste-ma pe mine pacatosul…” Rugaciunea aceasta e ca o pecete sau sigiliu , este infailibila . Cuprinde in ea tot , tot ce ai vrea sa spui in multe cuvinte si nu mai esti in stare .
    Printez si eu rugaciunile acestea .
    Multumim Elena !

     
  6. ciprian p.

    8 iulie 2019 at 19:21

    pentru Ovidiu :

     
  7. ovidiu

    8 iulie 2019 at 23:07

    Multumesc frate Ciprian ptr.rugaciunile tale si iti doresc mantuire si sanatate impreuna cu toata familia!Doamne ajuta !ovidiu pacatossul

     
  8. ovidiu

    11 iulie 2019 at 9:31

    Marire vesnica PREA SFANTEI TREIMI SI MAICII DOMNULUI!
    @scortisoara
    Te rog frumos sa ma ierti sora Iuliana,dar intentia mea nu a fost sa rememorezi anumite intamplari care ti-au provocat atata durere ,ci doar dorinta de a evita ce ceace am trait eu pe propria piele cand ajunsesem aproape de nebunie din cauza unor astfel de canoane si tipicuri,mandria fiind la cote inimaginabile .Te rog sa-mi permiti sa -ti dau un sfat sincer pe care l-am primit si eu de la Preacucernicii Parinti CLEOPA SI ARSENIE PAPACIOC ,prin anii 1990-1993, referitor la parintii Ilarion Argatu si Zian Boca (am zis asa ,ptr.ca renuntand la monahism,si-a pierdut numele de inger primit la calugarie , de Arsenie) ,de a nu primii nimic din invataturile celor doi , ptr. ca Adevarul este amestecat cu minciuna,precum „ecumenismul lucid „pe care ierarhia tradatoare a BOR o promoveaza alegand astfel tradarea Sfantei Ortodoxii!ovidiu pacatosul

     
    • scortisoara

      11 iulie 2019 at 20:40

      Mai , nu stiu ce raspuns sa iti dau care sa nu te supere . Pentru mine Ortodoxia nu reprezinta teren de meciuri intre preoti sau intre sfinti . Care e mai tare , care e „mai sfant” sau daca e sfant ….sau daca nu e sfant …. Nu exista pt mine asa ceva pt ca presupune judecata . Daca vrei sa discuti cu mine de pe pozitia asta de suporter/sustinator/fan/ fiu duhovnicesc al unui preot sau al unui sfant in detrimentul altui sfant sau preot ….. nu ai cu cine .

      Poate sa nu iti vina sa crezi dar am experientele mele personale cu Pr Arsenie Boca .
      Pr Arsenie Boca se afla acolo unde trebuie nu unde vreti voi sa-l bagati .
      Inca odata spun : ortodoxia se traieste in mod personal , direct , de fiecare dintre noi … nu suntem in competitie sau la meci .

      Stii ce mi-a spus Parintele Staret Gherontie Puiu (Domnul sa-l odihneasca cu Sfintii !) de la Man. Caraiman ? Mi-a spus asa : ” Sa vorbesti cu Maicuta Domnului cum vorbesti cu mine ” .
      Nu mi-a zis de canoane , de tipicuri , bla, bla ,bla… mi-a zis sa vorbesc cu Maica Domnului simplu si direct ca ma asculta . Cine sunt sa-l contrazic ? Pai , asa vorbesc si nu doar cu Ea . Ca mai citesc acatiste e pentru ca asa simt nevoia , nu e canon . Duhovnicul m-a intrebat odata daca am cerut binecuvantare . I-am zis ca nu , dar daca asa imi vine sa citesc … stau cu medicamentul in casa si nu ma folosesc de el ? E medicament nu e canon .
      Daca pt unii oameni un set simplu de rugaciuni e canon sau tipic atunci sa nu se chinuie sa citeasca daca veti considera ca e medicament atunci cititi . Conteaza perspectiva de unde privesti lucrurile . Asa ,chin mare poate sa fie si sa rostesti Tatal Nostru .
      Cat despre Ierarhi si Patriarh … decat sa mai zic ceva care nu zideste mai bine tac .
      IPS Justinian Ghira a spus dupa momentul Creta : ” Stati linistiti ! Vom face rugaciune fierbinte sa se separe graul de neghina ” .Daca nici asta nu e suficient nu am ce sa comentez .
      Dar linistiti-va odata !

       
  9. ovidiu

    12 iulie 2019 at 2:25

    Cand eram bolnav,sigur nu suportam alta parere mai adevarata decat a mea din cauza mandriei .Ai dreptate cu vorbirea simpla cu EL,MAICA DOMNULUI sau toti sfantii,dar o documentare despre tot ce se petrece in BISERICA cred ca este spre folosul tuturor ptr.a nu cadea mai jos decat suntem.Sincer iti recomand o excursie la manastirea Stanisoara din Valcea unde se nevoieste parintele staret Laurentiu Popa,fiu duhovnicesc al Preacucernicului Parinte Cleopa Ilie si fii sigura ca nu vei regreta atat dpv duhovnicesc ,cat si turistic.ovidiu pacatosul

     
  10. ovidiu

    12 iulie 2019 at 7:43

    @ciprianDupa ani de zile in care parintele
    Marire vesnica PREA SFANTEI TREIMI SI MAICII DOMNULUI!
    Frate intru Hristos , citind acel raspuns dat sorei Iuliana,sunt intru tot de acord cu tine,referitor la pastrarea trairilor duhovinicesti doar ptr.noi si duhovnic!Mi-am adus aminte de prima spovedanie la varsta de 22 de ani ,prin anul 1985 la parintele Nicolae de la biserica din cartier ,cu hramul Sfantul M.Mc.si Tamaduitor Pantelimon,din Ploiestiul adolescentei si studentiei mele ,cand am primit canon sa nu spun nimanui ce traire am cu EL,in afara de parintele duhovnic.Dupa ani de zile in care am respectat acest canon parintele se muta la Domnul ,si eu cad in mandrie care ma duce aproape de pragul sinuciderii prin viata dezordonata dusa pana prin1990,cand prin buna mea maica ,ma duc din nou la spovedit la un parinte din Moreni ,Ionita Popa,care ma repune pe calea cea dreapta a mantuirii,beneficiind atunci prin anii1992 si de un grup format din vreo 10 tineri care faceam pelerinaje la manastiri ,acatiste, cantam cantece impreuna .Tot ceace vreau este ca nimeni sa nu mai cada in greselile mele ,ptr.ca diavolul este la panda.Cu speranta ca ma veipomeni in rugaiunea ta ,iertati-ma ca saunt pacatos .ovidiu

     
  11. ovidiu

    13 iulie 2019 at 12:55

    Nu stiu de ce mi-ai cenzurat cele 2 raspunsuri catre @scortiaoara si @ciprian p,sigur si pe acesta il vei sterge!Doamne ajuta !ovidiu pacatosul

     
    • Elena J.

      13 iulie 2019 at 13:11

      Nu ti-am cenzurat nimic, omule. Au ramas neaprobate pentru ca nu am mai intrat pe blog. Si crede-ma caci discutia voastra nici nu am reusit sa o citesc pentru ca nu am avut timp.

       
  12. ciprian p.

    13 iulie 2019 at 14:35

    Ovidiu 🙂
    stai linistit. nu-i nimic . nu facem atata problema pe tema asta !
    cazul tau e diferit ! asta nu inseamna ca toti patesc ca tine .
    stea de stea se deosebeste intre ele .
    las-o in pace si pe scortisoara. treaba ei .
    are duhovnic, Inger pazitor…o ajuta Dumnezeu ca si pe tine.
    daca va cadea in mandrie sau inaltarea mintii…Dumnezeu o va povatui cum stie mai bine spre smerenie.

    io te inteleg ce vreai sa spui si ca spui din ingrijorare .
    dar las-o asa. oricum urcusul duhovnicesc se face in timp , cu suisuri si coborasuri .
    tu si cu scortisoara sunteti din acelasi judet parca 🙂
    toti avem neajunsuri si lipsuri si cunostinta nedeplina , dar ne credem ca am ajuns la o masura oarecare…
    eh…astea ni le rabda Dumnezeu ca la niste copchii care incearca sa imite pe oamenii adulti .
    Doamne ajuta! roaga-te pt mine pacatosul ca-s mai mic decat tine si cu anii .

    Elena, iarta-ne ca facem galagie pe terenul tau 🙂

     

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat: