RSS

La tara

18 Iul

la taraMă dusei în sat la mine că mi se făcuse dor
Și văzui că a mea curte părea parc-un alt ogor.
Că ograda-n fața casei, mare cum era cândva,
A ajuns la jumătate – câțiva metri mai avea.
Moșu’ Tică de la vale a mutat hotarul lui
Și-a intrat cu câțiva metri în curtea bunicului.
Ba mai mult, a îndrăznit să ne ia nucul din loc!
L-a tăiat tot pentru sine ca să aibă pentru foc.
Fără să mai stau o clipă, merg la el, în poartă-i bat:
Înțeleg că-i sărăcie, dar cât, nene, ne-ai luat?!
Măi, Lenuța – mi spune moșul, voi nu mai sunteți aici,
Casa voastră e pustie, morți sunt și ai tăi bunici…
Tu nu știi că-i sărăcie? Viața-i tare grea la noi,
Nu-i ușor să îți duci traiul cum e la oraș la voi.
Și-a-nceput chiar să și plângă, încât eu mi-am domolit
Din mânia dinainte și astfel eu i-am grăit:
Du-te, moșule și taie înc-un nuc dacă vei vrea,
Folosește-te de lemne iar pomana fie-a mea.
Că așa-i cum spui matale, noi oricum nu stăm aici,
Așadar fie pomană și de suflet la bunici.

Elena J.

 
4 comentarii

Scris de pe 18 Iulie 2017 în ELENA J.

 

4 răspunsuri la „La tara

  1. mariadumnezeu

    18 Iulie 2017 at 12:27

    Legenda

    Lasă știe lumea-întreagă
    Mamă dragă mamă dragă
    Scrie mâna ei suavă
    Curge lacrimă cu slavă.

    Rânduri curg aici pe filă
    Scrie mâna ei din silă
    Ca-u făcut la ceruri rană
    Au pus vrăju și pe mană.

    Și tot ea în versuri cântă
    Pită nouă se frământă
    Ca-u venit hoți de stână
    Să ne dea pită păgână.

    Pentru grână bob de pită
    O columnă infinită
    Adevăru să se zică
    Dumnezeu meu mămică.

    Versu lacrimi îți dedică
    Tu Iisuse ne ridică
    Fă-ne Doamne fără frică
    Că pământu tău se strică.

    Că poporu ți-a secat
    Lucră cu capu plecat
    A plecat poporu sacru
    La dușmanu tău cel acru.

    Da acuma îți scriu carte
    Să ajungă-n cer departe
    De dușmani nici că îmi pasă
    Numa să ajungă-acasă.

    Mama Sfântă îți aduce
    Lacrima să se usuce
    Că și eu mulți ani și grei
    Am slujit păgâni atei.

    Decât slugă la jidan
    Pe pământu lui pogan
    Mai bine luam în plan
    Să mă fac acas cioban.

    Pe pajiști cu viorele
    Cu mieluș și floricele
    La români într-un sălaș
    Să fi fost un ciobănaș.

    Da-am ajuns în țări străine
    N-am știut de-i rău sau bine
    Am ajuns direct la sursă
    La jidanu banu cursă.

    Am ajuns acolo-n gușă
    Colo-n țara bătăușă
    La deavol şi la mătușă
    La germanu tip căpuşă.

    Doamne doamne ce destin
    Spune chipu ei senin
    Plânge șir versu sărman
    Ca-i fost mamă la dușman.

    Ai fost la dușman cu vilă
    Spune ea cu multă milă
    Ea citește-n amintire
    Eu dau lacrimi citire.

    Am ajuns la iad la ușă
    Deja cu zăbala pusă
    Da madam și herr tacâm
    Cu Maria te fărâm.

    Limir cu Maria Dumnezeu.

     
    • mariadumnezeu

      18 Iulie 2017 at 12:37

       
  2. mariadumnezeu

    20 Iulie 2017 at 2:27

    Pentru germania cretină
    Pentru lumea străină
    Să se facă Putin util
    La nemț cu câta trotil.

    https://photos.google.com/share/AF1QipM15XRJvUwC5JFfEZsbG60bGi_1vLVRMnvZAnQ9_IaPD_yohsEBCAXP3iw7QwQvTw?key=WFM4dXVWdlFNY1ctTXc4VDVtcUtDYUFiUElBeHdB

     
  3. mariadumnezeu

    20 Iulie 2017 at 2:27

    Acum e greu de zis dar mare trebuie să fie coincidența.
    Clipul acela a funcționat încă din 2014 fără rețineri, dar exact acum când a fost postat pe acest blog au fost deactivate redările pe alte seituri web.

    E vorba de clipul – Tuch my soul – la postarea piesei – Fotografia –.
    Vreau doar să amintesc că proprietaru videoclipului cunoaște atât limba română cât și limba germană.

    Mult nu trebuie să mă gândesc să știu că lumea-i mai mică decât credem noi.
    Altfel parcă spunea cineva în comentariile anterioare că mi-a citit părerile.
    Astăzi în lumea noastră – mare – e greu de acceptat o posibilă legătură, dar să nu uităm că mafia e mai mare decât o acceptăm noi.

    Limir J.

     

Lasă un răspuns

 
