RSS

Morti frumosi si morti urati

28 Iun

mortiStau deoparte, dup-o cruce
Și privesc în cimitir
Și mă mir de-a mea mirare
Cum din toți doar eu mă mir.

Văd că vine-un mort în grabă
Între patru scânduri dus,
„E un mort urât și groaznic
Și miroase greu” – mi-am spus.

Văd că este dus în STÂNGA
Și-azvârlit într-un mormânt
Și-l acoperă în grabă
Cu mormane de pământ.

Dar în zare, iată apare
Înc-un mort spre cimitir,
„E frumos!” – mi-am spus în sine
„Și miroase chiar a mir.”

Dar pe-acesta-l duc în DREAPTA
Și-l așează-ntr-un mormânt,
Înălțându-i-se imnuri,
Tămâindu-l ca pe-un sfânt.

Iar apoi zăresc o umbră
Ce stătea, parcă, la pândă
Care vine către mine
Cu o voce tremurândă:

„Te încrezi în tinerețea-ți
Și-n puterea-ți!… Dar ce crezi
Că respect ordinea vieții? –
Într-o zi tu nu urmezi?”

Elena J.

 
Scrie un comentariu

Scris de pe 28 Iunie 2017 în ELENA J.

 

Lasă un răspuns

 
