RSS

Fiul risipitor

13 Feb

Doi feciori avea-mpăratul,
Cel mai mare-ascultător,
Cu iubire pentru tatăl,
Credincios și muncitor.

Fost-a și feciorul mic
La fel de bine crescut,
Sta mereu pe lângă casă,
Harnic, sincer și tăcut.

Într-o zi, feciorul mic,
Stând pe gânduri, și-a dorit
Să cutreiere prin lume
Și astfel el a grăit:

– Dă-mi, tată, ce se cuvine,
Din avere, partea mea,
Căci doresc să plec departe
Să cunosc și eu lumea.

Și-mpăratul, dându-i partea,
Ca un tată a grăit:
– Mergi, o, fiule în lume
Și de Domnul fii păzit!

Să ai grijă, că în lume
Sunt ispite fel de fel,
Oameni răi, invidioși,
Fiecare-i pentru el.

Și plecând în altă țară,
Fost-a ușor amăgit
De plăcerile vieții
Și-astfel tot a cheltuit.

Pe mâncare, băutură,
Haine multe și femei,
Iar în scurtă vreme-n țară
S-au abătut anii grei.

Căci o secetă venise
În țara-n care trăia,
El risipindu-și toți banii,
Ca un străin pribegea.

Nu avea nici de mâncare,
Acum, cerșea prin străini,
Mânca resturi de mâncare
Și dormea printre ruini.

Dar venindu-și în simțire,
Se gândi la ce-a avut,
La averea de acasă
Și la tot ce a pierdut.

– Am greșit! își spuse-n sine
Înaintea Cerului
Și nu am luat aminte
Nici la sfatul tatălui.

Însă, mă căiesc cu lacrimi
Și pe tata-l voi ruga
Iar să mă primeasc-acasă
Întru-mpărăția sa.

Hotărât, plecă din țară
Și spre casă el fugea,
Iar în zarea-ndepărtată,
Însuși tatăl aștepta.

– O, părinte, te rog astăzi
Să mă ierți că ți-am greșit,
Am călcat porunca-ți sfântă,
La cer am păcătuit!

Nu-ndrăznesc să-ți cer, o, tată,
Să fiu primit ca pe-un fiu,
Însă-n a ta-mpărăție,
Măcar slugă să îți fiu.

Scumpul meu fecior, pășește
Cu-ndrăzneală-n casa mea.
Te-oi ierta, că îți sunt tată
Și-un vițel gras voi tăia.

Vom sărbători cu toții
Ziua când te-am regăsit,
Îți voi săruta și fruntea
Fiindcă sincer te-ai căit.

Pune-voi pe al tău deget
Un inel încununat,
Căci pierdut ai fost prin lume
Însă, astăzi te-am aflat.

Elena J.

 
3 comentarii

Scris de pe 13 Februarie 2017 în ELENA J.

 

3 responses to “Fiul risipitor

  1. reparatii frigidere

    16 Februarie 2017 at 18:28

    Frumoase invataminte ,crestine si pline de iubire ,iubesc poezia ajuta sufletul .Va salut cu respect.

     
  2. Elena

    17 Februarie 2017 at 16:45

    Nu am cuvinte sa exprim cat de placut sunt surprinsa de aceste versuri! Sa va ocroteasca Maica Domnului si sa va binecuvinteze darul de a scrie!

     
  3. Elena J.

    17 Februarie 2017 at 18:03

    Ma bucur sa bucur! 🙂 Toate darurile le avem de la Dumnezeu, a Lui sa fie Slava! Maica Domnului sa va ocroteasca si pe fratiile voastre!

     

Lasă un răspuns

 
