RSS

Balada pustniceasca

25 Oct

Spre un munte umbrit,
De lume ferit,
Iată mă grăbesc,
Să mă călugăresc.
Dar ce văd în cale?
O bătrână care,
Vrea să mă oprească
Și să îmi vorbească,
Ca eu să renunț,
Să mă duc în munți.
Și iarăși îmi spune,
Să nu plec din lume,
Că la bătrânețe,
Nu la tinerețe,
Fața să-mi zbârcesc,
Trupul să-l muncesc,
Că m-o plânge mama
Și-o uda năframa,
Inima i-aș frânge
Și cu dor m-ar plânge.
Dar n-am ascultat,
Al bătrânei sfat
Și-am plecat grăbit,
La călugărit,
Lăsându-i cuvânt,
Doar un legământ,
Mama de-o-ntreba,
Unde-i fata sa,
Tânăra fecioară,
Glasu-i de vioară,
Trupul tinerel,
Tras printr-un inel,
Să-i spună curat,
Că m-am măritat,
Cu un mândru crai,
Cu părul bălai,
Că la nunta mea,
Am purtat așa:
Rochie prea albă,
Iar nu haină neagră,
Un voal luminos
Și un brâu frumos,
Din crini o cunună
Și-un inel pe mână.
Ea s-o-nveseli
Și n-o mai jeli
Trupu-mi tinerel,
Tras printr-un inel.
Și știind așa
Măiculița mea,
Eu m-oi liniști,
M-oi călugări,
Și-oi muri curat
Cu gându-mpăcat.

Elena J.

 
Un comentariu

Scris de pe 25 Octombrie 2016 în ELENA J.

 

One response to “Balada pustniceasca

  1. ayeaye20

    2 Noiembrie 2016 at 15:24

    Calugarie ???cand 97% din calugari zic ca sinodul cretan eretic e ortodox…

     

Lasă un răspuns

 
