RSS

De ce e pustiu in sat?

08 Iun

Am lipsit cam mult din sat,
Multe astăzi s-au schimbat,
Nu mai e deloc ce-a fost,
Toate-s acum fără rost.

Gardu-mi pare mult prea mic,
În grădină nu-i nimic,
Nicio floare, niciun pom,
Nici n-aud vreun glas de om.

De ce totul e pustiu?
Nu mai sunt cum eu le știu.
Nici copii n-aud prin sat,
Oare și ei au plecat?

Câinele de ce nu latră?
Nu-l mai văd să-mi sară-n poartă,
Nicio pasăre în curte…
S-au schimbat de-atunci prea multe.

Nici pe-ai mei nu-i văd în prag,
Să mă-ntâmpine cu drag.
Nu îi văd să stea la masă,
Liniște e și în casă.

Poate-s doar puțin prin sat,
Ori la câmp ei au plecat,
Sau scot apă la fântână,
Ori sunt, poate, în grădină.

– Bună ziua, moș Vasile,
Te văd gârbovit de zile…
De ce e pustiu în sat?
Ai mei unde au plecat?

– Ai venit târziu, copile,
Au trecut prea multe zile,
Ai tăi au plecat de mult,
Ei acasă nu mai sunt.

Sunt la margine de sat,
Într-un cimitir uitat.
Printre cruci se odihnesc,
Unde nucii le umbresc.

Așteptau zilnic în prag,
Să-și vadă feciorul drag.
Au murit cu dor de tine,
Mult ei te-au mai plâns, copile…

Elena J.

 
Scrie un comentariu

Scris de pe 8 Iunie 2016 în ELENA J.

 

Lasă un răspuns

 
