RSS

Ma petrece tata

12 Mai

Mă petrece adesea pân’ la poartă
Numai tata… de când mama nu-i
Și mereu acolo mă așteaptă,
Plânsul mamei… îl simt în plânsul lui.

Când nu văd cărarea măturată
Mă cuprinde teama și mă doare,
Nu mai poate merge la fântână,
Cine-i mai aduce apă, oare…

Sub șopron stau triste, obosite,
Coasa, furca, grebla… ce-au strâns fân, 
Roade-n carnea lor hulpav rugina,
Mama nu-i… iar tata-i prea bătrân.

Gardul, pe alocuri rupt și prăvălit
Îi mai pune tata lungi proptele,
În grădină nu mai are cine
Să sădească, vara, floricele…

Pe uliță azi nu trec copiii
Și rar vezi câte-un bătrân greoi,
A plecat tot satu în altă lume,
Și n-a venit nimeni înapoi.

Putrezesc pe jos merele coapte,
– Unde-s, Doamne, oamenii cei mulți…
-Unde-s, Doamne, ploile de vară…
Și copiii… ce-alergau desculți?

Mă petrece până la poartă tata,
Să-mi mai spună ce-a rămas de spus,
Trist mă-ndepărtez, îl văd cum plânge
Și privește către deal, în sus…

Mariana Adascalitei

 
Scrie un comentariu

Scris de pe 12 Mai 2016 în ROMANIA

 

Lasă un răspuns

 
