RSS

Dialog sub umbrela

21 Apr

– Hai sub umbrelă, plouă destul de tare.
– Ne cunoaștem de undeva? am întrebat-o
– Nu, dar nu trebuie.
– Mulțumesc, dar nu e nevoie, aștept o mașină, trebuie să vină.
– Atunci, dacă te plouă pe tine, să mă plouă și pe mine. și a strâns umbrela
Uimită de gest, am zâmbit și i-am spus:
– Bine, voi veni. Dar… de ce faci asta? am întrebat-o acum sub umbrelă
– Pentru că trebuie.
– Te-ai simțit obligată?
– Obligată… e cam dur spus. Nu, doar că văzându-te udă toată, mi-am închipuit cum poate să-ți fie.
– Ai curaj! i-am spus
– De ce spui asta?
– Pentru că e riscant să iei așa pe oricine sub umbrela ta.
– Nu cred că îți trebuie curaj, ci doar voință.
– Poate că da, dar oamenii pot fi imprevizibili, mai ales necunoscuții.
– Nu mă tem! Până acum niciun străin nu a reacționat rău în dorința mea de a-i face bine.
– Îl cunoști și tu pe Dumnezeu?
– Îl cunosc. Îl văd chiar, Îi simt prezența la tot pasul în cerșetorul de la marginea străzii, în copii care se tem să traverseze strada, tăcerea lor strigând după ajutor, în oameni stând în ploaie…
– Îți mulțumesc, ești bună.
– Fac asta pentru că simt, o fac din dragoste. Cândva am fost și eu ajutată.
– Și eu Îl cunosc pe Dumnezeu, dar într-o situație asemănătoare, cred că aș fi luat sub umbrela mea un cunoscut, față de străini am rețineri, cred că m-aș fi gândit de două ori în locul tău. Dar se pare că tu ești împlinitoare în fapt a poruncii dumnezeiești, nu doar cunoscătoare.
– Simt bucurie și mulțumire sufletească să ajut și să-i fac pe ceilalți să zâmbească, cu atât mai mult când îmi stă în putere să ajut.
– Nu te temi de nimic, se pare…
– În dragoste nu este frică. mi-a răspuns
– Ai o inimă mare, îi încape pe toți, realizez.
– Cum ai încăput și tu sub umbrela mea. a completat ea zâmbind
Și stând așa de vorbă, nici nu am realizat că ploaia se oprise. Atunci i-am spus un „mulțumesc” din inimă, mai mult pentru lecția dată. Mi-a zâmbit, iar la despărțire mi-a spus:
– Chiar și faptele mici trebuie făcute cu dragoste.
Și am privit-o până ce s-a pierdut prin mulțime…

Elena J.

 
Un comentariu

Scris de pe 21 Aprilie 2016 în ELENA J.

 

One response to “Dialog sub umbrela

  1. evtodiev

    22 Aprilie 2016 at 13:31

    Off topic:
    Filmul Mitropolitului Ilarion (Alfeev) – Sarbatorile. Duminica Floriilor

     

Lasă un răspuns

 
