RSS

Dorintele sotului catre sotia lui

16 Feb

Respectă-mă și ascultă-mă căci eu sunt capul familiei așa după cum l-a lăsat Dumnezeu peste femeie. Nu căuta să mă domini și să fii stăpână, iar eu te voi iubi. Te voi iubi și te voi respecta căci tu ești inima familiei. Iubește-mă pentru ceea ce sunt și nu pentru banii și statutul meu. Iubește-mă căci așa ai jurat înaintea lui Dumnezeu. Nu îți împodobi trupul cu bijuterii și vopsele căci eu pentru frumusețea și simplitatea sufletului tău te-am ales. Însuși Dumnezeu te-a făcut frumoasă.

Rămâi în sarcinile care ți-au fost lăsate de Dumnezeu, ai grijă de casă, de gospodărie, ocupă-te de copii și de educația lor și fii îngerul casei. Nu încerca să intri peste atribuțiile mele căci nu te vei pricepe, cum nici eu nu mă îndeletnicesc a mă ocupa de gospodărie și de copii așa de bine cum o faci tu. Așadar, lasă-mă pe mine să mă ocup de treburile obștești, de negustorie, de judecăți și de treburile militare. Tot eu mă voi îngriji să aduc banii în casă, tu doar fii înțeleaptă și chivernisește bine agoniseala mea, în folosul întregii familii.

Discută cu mine problemele ce te frământă, căci în mine vei găsi întotdeauna încrederea de care ai nevoie. Niciun alt umăr nu e mai cald și mai primitor ca acela al soțului tău atunci când simți nevoia să plângi.

Când sunt nervos sau obosit, nu pleca de lângă mine. Rămâi, căci nimeni nu mă poate calma cum o faci tu. Vorba ta caldă și iubirea ce mi-o oferi sunt cel mai bun medicament. Oprește-mă când vezi că devin aspru, lacom sau egoist, când mă aprind de mânie ori când se întețesc în mine poftele și învață-mă să fiu cumpătat.

Nu te înfrumuseța să fii pe placul altor bărbați, căci tu mi-ai fost dăruită doar mie. Te iubesc cu gelozie tocmai pentru că țin nespus de mult la tine. Fii blândă, înțeleaptă, gingașă, fidelă, harnică și iubitoare – acestea mă fac să te iubesc și mai mult, iar nu îndrăzneala ta, ambițiile, puterea sau istețimea. Oferă-mi bucuria de a fi tată și eu îți voi oferi vrednicia de a fi mamă.

Am încredere în sfaturile tale, căci de cele mai multe ori tu simți cu inima, rațiunea mea mă înșală uneori. Roagă-te lui Dumnezeu pentru mine și pentru familia noastră cum numai o femeie poate. Fii lumină în casă și rânduiește-le pe toate cu înțelepciune.

Elena J.

 
5 comentarii

Scris de pe 16 Februarie 2016 în ELENA J.

 

5 răspunsuri la „Dorintele sotului catre sotia lui

  1. danielvla

    16 Februarie 2016 at 17:15

    Felicitari pentru cele doua articole! Frumos! Adevarat! Folositor!

     
  2. evtodiev

    17 Februarie 2016 at 11:47

    off topic: Maica Nina Krighina: „Cum să comunici cu soțul necredincios. Despre purtarea crucii în familie”:

     
  3. Vasile al Mic

    21 Februarie 2016 at 18:42

    Foarte frumos exprimat dar e scris in graba, nu este aprofundat ca in celalalt articol – dorintele sotiei.
    Cicaleala si barfa nu au fost tratate aici, astea distrug o relatie in cuplu si determina sotul sa o ia pe coclauri de nebun – si in conditiile astea doar frica de Dumnezeu nu-l lasa pe sot adevarat sa caute mici „razbunari” de genul bautura, femei, spart banii. Relatia sotiei cu soacra iar nu este pomenita, pentru ca soacra de foarte multe ori este aspra, cauta uneori nod in papura din orice si chiar poate desface o casnicie. S-ar putea cumva dezvolta si aspectele astea?
    Inca odata multumesc.

     
    • Elena J.

      21 Februarie 2016 at 19:21

      Multumesc pentru vizita si pentru gandurile impartasite, este adevarat ce spuneti si poate ca ar fi chiar mai multe de adaugat si de analizat mai in detaliu dar eu ma rezum la cele ce am scris, subiectul poate fi tratat mai frumos si mai corect de catre un barbat. Toate cele bune va doresc!

       
  4. Elena

    17 Februarie 2017 at 16:27

    Am asteptat cu nerabdare sa gasesc si cea de-a doua scrisoare,caci pe prima,a sotiei catre sot,o citisem cu mare placere! Minunate cuvinte! Multumesc!

     

Lasă un răspuns

 
