RSS

Ce te clatini, omule?

14 Ian

Ce te clatini, omule,
Fără reazem, fără scut,
Cu nădejdea la pământ?…

Doamne, de ce nu m-aș clătina,
Dacă trece viața mea,
Ziua-i scurtă, noaptea crește,
Moartea-n umbră mă pândește.

Și de ce să nu plâng, Doamne?
Fiindcă diavolul m-adoarme,
Păcatele mă biruiesc,
Plăcerile m-ademenesc.

Vin ispite, mă doboară,
Cele rele mă-mpresoară,
Gândurile mă robesc,
Faptele mă înjosesc.

Și mă lasă pustiit,
Rătăcit și dezgolit,
Și cu sufletul stingher,
Și cu răni adânci în el…

Elena J. (adaptare după „Ce te legeni, codrule?” de Mihai Eminescu)

 

 
2 comentarii

Scris de pe 14 Ianuarie 2016 în ELENA J.

 

2 răspunsuri la „Ce te clatini, omule?

  1. anomismi44

    15 Ianuarie 2016 at 19:39

    Reblogged this on anomismia.

     
  2. evtodiev

    18 Ianuarie 2016 at 15:56

    Off topic: un frumos film rusesc despre Manastirea Valaam – „Athosul Nordului”: https://www.youtube.com/watch?v=k0gfHNv8x8Y

     

Lasă un răspuns

 
