RSS

Vorbeste-mi despre ceilalti si te voi cunoaste pe tine

31 Oct

Poți să-ți dai seama de caracterul unei persoane după felul cum vorbește despre ceilalți. Pentru că de multe ori apreciem și respectăm o persoană, doar pentru că s-a vorbit frumos despre ea, deși noi poate nu am cunoscut-o personal. Așa s-a întâmplat odată cu o colegă care îmi vorbea foarte frumos despre soțul ei. Îmi spunea că o iubește, că o respectă și că o ajută mereu. Că nu s-au certat niciodată și că e un om fără defecte. Parcă mi l-am și închipuit, mi-am făcut o imagine în sinea mea în funcție de descrierea ei. Dar poate că acest om nu era chiar întru totul perfect după cum povestea ea, pentru că orice om are și defecte, are și părți rele, dar ea nu le vedea pe acestea. De fapt, nu vroia să le vadă, în primul rând pentru că-l iubea foarte mult, iar iubirea știm că acoperă orice slăbiciune și te face să vezi frumusețe până și în defectele persoanei iubite și în al doilea rând pentru că așa era inima ei – frumoasă. Ea nu vorbea frumos doar despre familia ei, ci despre orice om, indiferent că-i era prieten, vecin sau simplă cunoștință. Și am putut, astfel, să-i descopăr și caracterul ei: un suflet frumos, curat și bun.

Pe de altă parte, am întâlnit persoane care vorbeau de rău pe toată lumea, chiar și pe prieteni. Mi-am dat seama ușor ce fel de persoane sunt acestea, m-am îndepărtat de ele cu diplomație și discreție și mi-am spus: „Dacă acesta îl bârfește mie pe prietenul lui cel mai bun, înseamnă că nici eu nu voi fi scutită și că voi putea fi oricând cu ușurință, subiect de bârfă în urechile altora.” Și așa a fost! Cu atât mai puțin că eu nici nu-i eram o prietenă foarte apropiată. Pentru că aceasta e treaba clevetitorului: să bârfească, să exagereze, să iscodească și să te facă și pe tine să-l urăști pe celălalt. Dar e bine să știi să te ferești de la început de astfel de persoane viclene și bârfitoare. Așadar, ia aminte la cuvintele tale căci vorbind despre ceilalți, te descrii pe tine însuți.

Elena J.https://luminapentrucandeladinsuflet.wordpress.com/

 
Scrie un comentariu

Scris de pe 31 Octombrie 2015 în ELENA J.

 

Lasă un răspuns

 
