RSS

Tanguirea batranului

04 Aug

Banii mi i-am cheltuit,
Pe plăceri i-am risipit,
Mi-am dus felul de-a trăi,
Ca și cum n-aș mai muri.

Văd acum că-s muritor
Și-n curând eu am să mor,
Dar regret că n-am știut,
Viața să-mi fi petrecut.

Acum, dacă aș putea,
Timpul l-aș opri cumva,
Să mă duc iar în trecut,
Să repar ce am făcut.

Banii eu i-aș împărți
Și pe toți i-aș dărui,
La săraci și la lipsiți
Și la toți cei necăjiți.

La biseric-aș veni,
Păcatele mi-aș spovedi,
Tot ce-i rău aș lepăda,
Calea bună aș urma.

Prea târziu eu am aflat,
Că Dumnezeu m-a creat.
Pân-acum eu am știut,
Că maimuța m-a făcut.

Zilele toate s-au scurs
Și-acum eu voi da răspuns,
Pentru timpul ce-am pierdut,
C-am trăit dar n-am știut.

Frumusețea dulce-a vieții
Și vigoarea tinereții,
Celui rău le-am dăruit,
Lui în viață i-am slujit.

Sufletul mi-e ruginit,
Trupul și el obosit,
Dumnezeu îl mai primește,
Ofilit așa cum este?

Elena J.

 
Un comentariu

Scris de pe 4 August 2015 în ELENA J.

 

Un răspuns la „Tanguirea batranului

  1. Mark

    4 August 2015 at 18:59

    „Omul, când avea puterile întregi, n-asculta de povaţă, iar acum când nu le mai are, le-ar întoarce lui Dumnezeu, dar nu le mai are de unde. Toată vigoarea tinereţii o dă cui nu trebuie, iar bătrâneţea hârbuită umblă s-o dea lui Dumnezeu. Ce socoteală?” – Pr. Arsenie Boca

     

Lasă un răspuns

 
