RSS

Daca mor inaintea ta …

28 Sep

Dacă mor înaintea ta, prietene, nu te răzvrăti împotriva lui Dumnezeu că m-a luat, pentru că Stăpânul, întru înțelepciunea Sa, decât să-Și vadă făptura mâinilor Sale că se rătăcește și o câștigă cel rău, o ia la El mai înainte de vreme. Dacă vrăjmașii se bucură de moartea mea și mă vorbesc de rău, apără-mă! Dacă alții mă laudă prea mult, să le aduci aminte că nu am fost un sfânt, dar că am încercat mereu să fiu mai bun.

Dacă te-am rănit vreodată, adu-ţi aminte că am fost om neputincios, cu slăbiciuni şi scăderi, dar că m-am luptat mereu să le depăşesc şi să repar ce am rănit pentru ca prietenia noastră să fie una adevărată.  Iar dacă vreodată ţi-am fost de folos, să-ţi aduci aminte de mine cu drag şi să cauţi şi tu la rândul tău să oferi ajutor oricărui om pe care îl vei întâlni. Fii lumină pe cale oriunde vei trece! Fii alinare pentru orice rană, picior pentru cel şchiop, hrană pentru cel flămând, îmbrăcăminte pentru cel gol, dar mai ales îmbracă în dragoste pe cel lipsit de mângâiere; nu este sentiment mai frumos şi mai înalt ca acela de a şti că ai îmbogăţit în dragoste pe aproapele tău. Şi atunci când ai făcut totul cu dăruire, să nu aştepţi să primeşti înapoi de la oameni, nici răsplată, nici laude: vede ochiul Tatălui Ceresc şi El îţi va răsplăti ţie după câtă dragoste ai pus în tot ce ai făcut. Iar de va fi nevoie, chiar să te jertfeşti pentru aproapele tău pentru că aceasta este iubirea supremă – jertfa şi devotamentul până la sacrificiu.

Îţi mulţumesc, prietene, că mi-ai fost alături în clipele fericite din viaţa mea, dar mai ales în momentele de grea încercare. Îţi mulţumesc că m-ai acceptat cu toate ale mele şi că m-ai iubit fără vreun interes. Iar când va fi să-ţi iei şi tu rămas bun de la viaţă, să nu te temi, fiindcă cu o moarte toţi suntem datori, odată tot trebuie să plătim această datorie. Moartea, însă, nu ia lumina de la cel credincios ci numai stinge lampa, deoarece se ivesc zorile. Şi atunci doar un singur lucru mai avem de îndeplinit: să-I dăruim Stăpânului sufletul nostru, pentru că El a avut încredere în noi ca I-L vom duce înapoi în aceeaşi stare de neprihană pe care am avut-o la început. Însă până atunci tu să trăieşti pe pământ, ca şi cum nu ai fi, dar la plecare să laşi un gol în urma ta; să fii o pildă pentru cei ce au rămas pe pământ.

Să-ţi aduci aminte cu drag de prietenia noastră de pe pământ şi să ai nădejdea că ea se va desăvârşi în Cer. Crezi în lucrurile acestea? Atunci roagă-te pentru ca amândoi să fim bine şi să ne revedem mai târziu cu bine. Un singur dor îmi mai arde în suflet, prietene: să-L slăvim împreună pe Hristos, pe vecie!

Elena J.

 
13 comentarii

Scris de pe 28 Septembrie 2012 în ELENA J., MOARTE, PRIETENIE, TESTAMENT

 

13 răspunsuri la „Daca mor inaintea ta …

  1. Blue Sky

    28 Septembrie 2012 at 23:37

    Adevarata prietenie continua si dincolo de moarte, ea este vesnica! Iar iubirea da putere sufletului sa invinga moartea…

     
  2. Nobody

    29 Septembrie 2012 at 2:04

    Adinci sunt gindurile tale, prea adinci… Imi tulbura sufletul si mintea cu o tristete neinteleasa. Vorbesti cu atita duiosie despre lucruri, care sfisie inima si iti explodeaza creerul, ca mai lasat fara cuvinte…Vreau sa te imbratisezi, sa pling linga tine si sa te rog: “Nu vorbi de parca ti-ai lua ramas bun… Am nevoie de tine si Domnul stie despre asta”.

     
    • Elena J.

      29 Septembrie 2012 at 17:06

      Te imbratisez si eu cu caldura, suflet drag! Fratii in veci vor fi frati!

       
  3. adriandirnescu

    29 Septembrie 2012 at 13:24

    frumoasa expunerea… foarte frumoasa !

     
  4. em

    29 Septembrie 2012 at 16:19

    ” tu să trăieşti pe pământ, ca şi cum nu ai fi, dar la plecare să laşi un gol în urma ta; să fii o pildă pentru cei ce au rămas pe pământ.”
    Am copilarit odata cu o fetita pe nume Alina. Paragraful de mai sus o descrie intocmai. Nu am mai vazut-o de atunci decat odata, acum cativa ani, in trecere. Am schimbat doua vorbe. De curand a murit; probabil de cancer. Va rog, rugati-va pentru Alina.

     
    • Elena J.

      29 Septembrie 2012 at 17:15

      Unii oamenii traiesc pe pamant fara prea mult „zgomot”, fara sa stie lumea suferinta lor, ei sufera in tacere, dar plecarea lor lasa un gol adanc in inima celor care i-au iubit… Dumnezeu sa o odihneasca in cerul Sau cel sfant pe fetita Alina!

       
  5. F

    29 Septembrie 2012 at 21:18

    MINUNAT….NU MAI POT SPUNE ALTCEVA…!

     
  6. Anca

    29 Septembrie 2012 at 22:40

    Regret doar ca noi, copiii atat de iubiti ai lui Dumnezeu, ne dam seama foarte, foarte greu ca nu viata aceasta-i talcul. Initial, nu realizam. Investim toata forta, energia si atentia numai in aceasta viata. Ulterior, prin gratia si revelatia divina.. admitem si suntem uimiti ca viata aceasta-i o pregatire decat.

    Nici eu nu am stiut de la inceput aceasta si imi canalizam tot ce eram mai plin si mai rotund, mai capacitiv – in viata aceasta. Fireste, asa precum frumos ai scris, sa fim lumina si in viata aceasta, sa fim un orizont de caldura si jertfire, de iubire neconditionata si smerenie.

    Doar ca eu, cel putin, am inteles foarte tarziu ca sa nu spun greu, ca aici, pe acest pamant doar se incarca virtutile, se implinesc podoabele pentru Dincolo. Startul este la fel pentru toti. Sa crestem, asadar, lumina inca de aici pentru vesnicia de Dincolo. Dimpreuna si de mana cu cei dragi care pot sa mearga inaintea noastra la Tatal Preaiubit.
    Slava Domnului de-a pururea.

     
  7. mariana

    1 Octombrie 2012 at 0:54

    Nu-s in stare sa mai scriu nimic; am plans citind asa ganduri pline de duiosie si dragoste , am plans doar…

     
  8. Gabi M.

    2 Octombrie 2012 at 3:10

    Pe fratele Stefan,l-am cunoscut in urma cu vre-o doi ani,fara a ne fi vazut vreodata,pe internet,comentand,comentand…A fost si o intalnire intre frati la care eu,cu mare,enorm de mare parere de rau nu am putut participa…Ultimul lui mail l-am primit pe 2 iulie,peste nici o saptamana,un alt frate,pe blogul sau,ne-a anuntat ca fratele nostru Stefan a plecat la Domnul…Din toata inima iti doresc multa sanatate si viata lunga,plina de bucurii sfinte,alaturi de cei dragi,draga fratioare necunoscut,”The Ortodoxia”. Aici „perpatria”!

     
  9. Gabi M.

    2 Octombrie 2012 at 3:26

    Revin,da,revin…stii,pentru fratele Stefan ma pot ruga,el e STEFAN,dar tu?!? Numele meu este pe adresa de mail…Domnul nostru Iisus Hristos sa te apere,sa te miluiasca,sa te binecuvinteze si sa te mantuiasca,dimpreuna cu Maica Sa,Preacurata si Binecuvantata Fecioara Maria cu Sfant Acoperamantul Sau sa te acopere pe tine si pe cei dragi! P.S. Alatur aici Acatistul Acoperamantului Maicii Domnului in format mp3: ” ftp://ftp.logos.md/audio/Acatiste(Akafisty)/Acatistul_Sfantului_Acoperamant_al_Maicii_Domnului_Ierodiacon_Epifanie.mp3. ” Sper sa iti aduca bucurie si alinare!Asa sa ne ajute Dumnezeu!

     
  10. cv

    4 Octombrie 2012 at 21:09

    Daca mor inaintea ta, prietene, as vrea sa te mai vad o data; daca mor inaintea ta prietene, incearca sa fii langa mine, sa ma tii de mana sau in brate; daca stii ca ma poti ajuta sa mai raman un timp langa tine, ajuta-ma; daca nu, sa ii multumesti lui D-zeu din partea mea ca te-am intalnit; poti sa razi, sa plangi, dar nu sa te razvatesti impotriva lui D-zeu. pentru ca EL a fost cel mai frumos lucru din viata mea, alaturi de tine! … de voi trai insa si tu vei muri, iti voi indeplini dorinta si, din cand in cand, iti voi spune si tie si lui D-zeu ce fac; o singura rugaminte as avea la tine; sa-L rogi pe D-zeu sa nu ma lase sa fac rau la altii, sa le provoc durere. nu stiu daca voi putea ramane lumina, alinare, sanatate, hrana, imbracaminte, dragoste pentru cei ce au nevoie, dar de dragul tau voi incerca; nu garantez insa ca vei fi bine; dar eu voi fi fericit: in curand voi pleca si eu; sa-L saluti pe D-zeu din partea mea si sa-i spui ca L-am iubit mult; poate numai tu ai reusit sa IL intreci. As vrea sa va stiu fericiti !

     
    • Elena J.

      5 Octombrie 2012 at 12:20

      Atat de frumos ce ai scris tu aici…daca voi ajunge langa Dumnezeu, voi fi cu adevarat fericita, de altfel, cea mai mare fericire inchipuita vreodata aceasta poate fi. Cui am slujit in aceasta viata, tot de acela vom avea parte si dincolo, pentru ca Bunul Dumnezeu nu va lipsi de iubirea Sa cea sfanta pe cei ce L-au iubit in viata. Daca mori inaintea mea, cheama-ma si voi fi langa tine; cred cu tarie ca vei mai putea ramane un timp langa mine, pentru ca prietenia noastra a fost legata prin dragoste, ramane numai ca ea sa se desavarseasca in ceruri, langa Preaiubitul nostru Tata. Iar daca mor eu inaintea ta, te voi astepta cu un dor nestins, prietene, pana ce vei ajunge si tu langa mine, sa dam slava dimpreuna Parintelui Iubirii si sa fim o singura inima…

       

Lasă un răspuns

 
