RSS

Un lung tren ne pare viata

01 Sep

Un lung tren ne pare viața, ne trezim în el mergând,
Fără să ne mai dăm seama, unde ne-am suit și când.
Fericirile sunt halte, unde stăm câte-un minut;
Până când să ne dăm seama, sună, pleacă, a trecut…

Iar durerile sunt stații, lungi de nu se mai sfârșesc,
Şi în ciuda noastră parcă, tot mai multe se ivesc.
Arzători de nerăbdare înainte tot privim,
Vrem s-ajugem tot mai iute, la vreo gară ce-o dorim.

Ne trec zilele și anii, clipe sfinte și dureri,
Noi trăim hrăniți de visuri și-nsetați după plăceri.
Mulți copii voioși se urcă, câți în drum n-am întâlnit!…
Iar câte-un bătrân coboară trist, de forţe istovit.

Vine-odată însă vremea, să ne coborâm și noi,
Ce n-am da, atunci, o clipă să ne-ntoarcem înapoi?
Dar, pe când privim în urmă, plângem timpul ce-a trecut,
Sună Gara Veșniciei, am trăit dar n-am știut!..

Traian Dorz

 
7 comentarii

Scris de pe 1 Septembrie 2011 în VIAŢA

 

Etichete:

7 răspunsuri la „Un lung tren ne pare viata

  1. tatiana

    5 Decembrie 2012 at 1:21

    foarte real…..dar noi nu suntem ascultatori si dam importanta lucrurilor artificiale,dar ma intreb de ce nu gasim putere sa renuntam la toate astea si sa ne abandonam sufletui….sa urmam acea cale ce duce la cer?

     
    • Elena J.

      5 Decembrie 2012 at 11:24

      Ne trebuie lepadare de sine si hotarare de a duce o viata curata si placuta lui Dumnezeu. Sa ne hotaram sa nu ma facem voia diavolului si sa ne lepadam de el si de toate lucrurile lui. Diavolii de acestia se tem, care pun hotarare, pun punct si trag linie: „Pana aici diavole cu pacatele tale, nu vreau sa te mai urmez, nu vreau sa mai fac voia ta. Exista un Dumnezeu care ma vede, pe El Il iubesc si de El vreau sa ascult!” Dar pentru aceasta ne trebuie vointa tare, hotaratoare si atunci vine si Harul lui Dumnezeu in ajutor. Numai El ne poate da putere sa ne dezlipim de dulcetile acestei lumi inselatoare…

       
  2. ionela ionita

    3 August 2013 at 1:35

    In clasa a 2 a aveam 7 ani , la premiere am recitat poezia asta superba , si acum imi amintesc primale 2 strofe . Am cautat-o pentru aproape 20 de ani pt k nu imi aminteam poetul care a scris-o . In sfarsit anul acesta am gasit-o. E superbaaaa

     
    • 654321kg@gmail.com

      10 Octombrie 2013 at 20:21

      Ionela Ionita, imi pare bine ca ai cunoscut poezia asta a lui Traian Dorz (poet crestin) incepand cu Cl.ll a. Iti recomand sa citesti Noul Testament ca sa-L cunosti pe Domnul Isus Hristos Mantuitorul pe care si Traian Dorz l-a cunoscut din tinerete si i-a slujit prin muuulte necazuri.
      Cu drag, cornel.

       
      • 654321kg@gmail.com

        10 Octombrie 2013 at 22:47

        Poetul crestin ortodox Traian Dorz, a fost prigonit rau de unii slujitori ai ortodoxiei.
        Interesant…acum, ortodoxia se mandreste cu poeziile lui Traian Dorz dar, fara sa-i dea numele!!!!!
        Realitatea o cunosc cei de la Oastea Domnului……

         
  3. tvarheolog

    25 Octombrie 2015 at 6:57

    Bun găsit ! Am ascultat de sute de ori melodia interpretată de Stela Enache pe muzica regretatului Florin Bogardo, fără să bănuiesc cine era autorul versurilor. Cred că a fost un act de curaj înainte de 1989 preluarea versurilor unui poet creștin. Din păcate, nu se regăsesc în melodie 4 versuri (probabil cenzura comunistă nu a fost de acord cu „Noi trăim hrăniți de visuri și-nsetați după plăceri”. https://www.youtube.com/watch?v=–fgr1XMKoo
    Mulțumesc oricum pentru acest blog pe care l-am descoperit cu plăcere și m-am abonat de îndată !

     
    • Elena J.

      26 Octombrie 2015 at 12:24

      Esti bine venit, prietene! Bucuroasa de vizita.

       

Lasă un răspuns

 
